Voel je beter binnen 15 minuten

Blue monday net achter de rug, blijft Corrie je achterna rennen. We worden steeds verder meegezogen in de waan van de dag.
Hoeveel invloed de poppetjes in Den Haag ook denken te hebben, jij bent diegene die zich bepaalde dingen aantrekt, en reageert zoals je dat doet.
Als jij een dag hebt, dat je het stampes druk hebt, sta jij dan stil bij die poppetjes in Den Haag? Denk jij dan dat er een virus rond je huis waait? Nee dus, want daar heb je dan helemaal geen tijd voor!

We zien ook dat iedereen anders reageert op gebeurtenissen, de een confomeert zich aan de regels, en blijft thuis, de ander wil zijn gezicht laten zien, en demonstreert, en weer een ander heeft bepaald dat zijn grens is overschreden, en neem drastischer maatregelen. Ieder individu, reageert op zijn eigen wijze, door de ervaringen uit het verleden, en de betekenis wat dit individu daar aan toekent.

Hierdoor kan er gekozen worden voor een gewelddadige aanpak, wat direct effect heeft, direct erkenning oplevert, maar slechts vreugde voor korte duur, want er zijn veel poppetjes, die de plaats van het vorige poppetje innemen, en het beleid voortzetten. De andere mogelijkheid is de geweldloze aanpak, waarbij je de bewijzen laat zien dat vanuit een andere perceptie, je een totaal verschillend beeld krijgt, een andere waarheid.

Een slechte raadgever

Er is momenteel veel angst onder de bevolking, de reden waarom mensen zich comformeren aan een bepaalde regelgeving, omdat zij hier de zekerheid uit halen, die hen in leven houd. Angst levert echter een constante levering van cortisol op. Dit is een stofje, wat vroeger goed van pas kwam, als er een wolf voor ons stond, we kregen dan onze “shot” cortisol, en konden dan razendsnel reageren, zodat we in leven bleven.
Nu komt de wolf weer terug in ons land, echter zorgt onze veilige omgeving ervoor, dat deze geen bedreiging meer vormt. Berichtgeving, zoals deze door de media wordt vormgegeven, kan voor een lichamelijke reactie vormen, in de vorm van angst, waardoor de cortisol productie in gang wordt gezet, je krijgt dan een korte energie boost, wat verschikkelijk veel energie vergt van je lichaam, waardoor je kort daarna bent opgebrand.

Je begrijpt, als je in een angstcultuur blijft hangen, dat je cortisol productie hoog blijft, en je lichamelijk letterlijk wordt afgebroken. Dit met de bijzonder negatieve gevolgen voor je lichamelijke welzijn. Gelukkig is hier een vrij eenvoudige remedie voor. Je kunt je om te beginnen richten op dingen die prettig zijn. Vraagje: Hoeveel merk je daadwerkelijk van de huidige problematiek, als je jouw televisie uit laat?

Waar jij je op focust, daar vind je meer van; als ik vraag om eens te kijken wat er allemaal voor roods, in jouw omgeving staat, hoeveel rode dingen vind je dan? Als ik aansluitend vraag om je ogen dicht te doen, en te benoemen, hoeveel dingen je hebt gezien die…blauw waren?
Kijk je aansluitend naar de dingen in je omgeving die blauw zijn, dan zul je die meer vinden. Als jij je focust op de leuke dingen in het leven, dan zul jiij een leuker leven hebben!

Dankbaar

Een paar jaar geleden, bezocht ik een seminar. Daar werd wat verteld over dankbaarheid. In eerste instantie dacht ik, “dankbaar” ik werk mij kapot voor hetgeen ik bijelkaar heb verzameld”. Echter als je daar anders over na denkt, en dankbaar bent voor wat je in je leven hebt bereikt, krijg je een totaal andere visie. Als je dankbaar bent, voor die vriendelijke kassadame bij de supermarkt. Dankbaar bent, voor die mooie tweeling die je net tegenkwam, toen je aan het wandelen was met de hond. dankbaar voor het moment, dat je dat ene meisje in haar fantastisch mooie groen-bruine ogen keek, en verbinding maakte, en een lacht op haar gezicht toverde…

Dankbaarheid is een emotie, die sterker is dan angst en woede. De twee meest destructieve emoties die een mens kan kiezen. Al je dagelijks begint met je te richten op een paar dingen waarvoor je dankbaar bent, verbeter je jouw gezondheid per direct. Het is namelijk wetenschappelijk aangetoond, dat stress een van de grootste vijanden is van ons lichaam, die letterlijk onze celdeling belemmerd, en dus ziekte veroorzaakt.

Focus op jezelf, het positieve en ben dankbaar. Hieronder nog een video met een voorbeeld van hoe je jou dag kunt beginnen, met dankbaarheid.
Hier benoem je 3 dingen waarvoor je dankbaar bent, en 3 dingen die je nog wilt bereiken. (in Engels)

Nog een fijne dag


Call Now Button