7 Eetmomenten

Gewicht verliezen? Verander je gewoonten!

Gewicht verliezen is zo ongeveer voor de meeste mensen een topsport. Het kost zo veel moeite om een kilootje kwijt te raken, waarna het in dubbele proporties terugkomt. Wanneer je echter weet hoe je het gewicht kunt verliezen, is het helemaal niet zo moeilijk!
Het geheim heet gewoonte verandering!

Een dieet, is vaak een oplossing waar een bepaalde tijd minder wordt gegeten, waardoor men gewicht verliest. Na deze periode vervalt men over het algemeen weer in de oude gewoonte. Stap voor stap de eetgewoonten aanpassen, en beweging inpassen in de dagelijkse gewoonten.

Beginnen met meer eetmomenten per dag, waardoor men een hongergevoel vermijd, het voornaamste probleem bij diëten, waardoor men te veel eet bij de “normale” 3 daagse eetmomenten. De toename van eetmomenten zorgt tevens voor een extra vetverbranding door de toename van verwerking van de voeding die vaker wordt ingenomen.

Voor beweging geldt hetzelfde; het lopen van een marathon kost zelfs voor de getrainde loper minimaal 2 uur een 6 minuten. Om dit op dagelijkse basis vol te houden naast werk, en sociale verplichtingen is vrijwel onmogelijk. Verander de dagindeling en voeg een korte intensieve workout toe waarbij wij de grote spieren van onze lichaam aan het werk zetten door middel van krachttraining. Deze spieren verbruiken meer energie dan vetcellen, waardoor men gewicht (lees vet) verliest. Eén van de geheimen van een Snellere Stofwisseling!