Bewegen is goed voor een mens; als je niet beweegt, roest je bijna letterlijk vast. Ga maar eens na als je lang gezeten hebt in bijvoorbeeld de bioscoop, of tijdens een lange rit in de auto. Wanneer je dan opstaat, voelt je lichaam stram en stijf, wat pas na een paar minuten bewegen, weer beter wordt, en soepeler verloopt.

Een dagelijks portie beweging is dus van groot belang om fit te blijven, en in staat te blijven om je dagelijkse dingen te kunnen blijven doen, zoals bijvoorbeeld klusjes in huis, of werkzaamheden voor je werkgever.

Bewegen is niet alleen voor je lichaam beter; het is ook goed voor je geest, om je hoofd leeg te maken, wanneer je druk bent van alles en nog wat.
Een bewegingsmoment inbouwen in je dagelijkse routine kan dan het verschil maken tussen piekeren over wat te doen, en dan beroemde “aha” momentje.

Vroeger maakte ik hier al gebruik van, als ik terug kwam uit de middelbare school, on mijn hoofd vol zat met alle kennis van de hele dag stampen in de schoolbanken. Ik sprong dan eerst op de fiets, en racete door de omgeving van Eindhoven, om dan na mijn fietstocht “fris” aan de studie te beginnen.

Eigenlijk is het ook logisch, om eerst even te bewegen. Wanneer je beweegt, en je hartslag opvoert, wordt je bloed sneller rond gepompt, en wordt de zuurstof naar je hersenen vervoerd, om zo beter te kunen functioneren.
Je krijgt hierdoor betere ideeën en kunt de informatie die je bezit beter inzetten om tot betere resultaten te komen.

Op welke niveau bevindt jij je qua beweging?

Op welk niveau bevindt jij je qua beweging? Op het niveau van een beginner, of een hardloper. Wandel jij snel een half uur, of kun je dit al rennend volhouden? Dit maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, als je er maar een moment inbouwt, waar je jouw hartslag even opvoert. Je voert dan je uithoudingsvermogen op, zodat je daar ook in rust, of bij je werkzaamheden profijt van hebt.

Bij een training op welk niveau dan ook, met een zekere opbouw wel te verstaan, creëer je vooruitgang, wat je lichaam en geest ten goede komt, en je gezondheid ook qua lichaamsgewicht, positief zal beïnvloeden.

Heb je geen idee hoe je moet beginnen, wandel dan iedere dag in je lunchpauze, of een ander bij voorkeur vast tijdstip, zodat je dit in je dagelijkse ritme kunt inpassen. Je ontwikkeld dan een gezondere levensstijl, zonder dat je er op den duur nog erg in hebt!

Wil je direct aan de slag, en op hoger niveau presteren?
Ga dan naar http://gezond8.nl/dagelijkse-beweging/