Start Running NU voor je Basisconditie

Basisconditie nodig?

De stap naar een sportieve levensstijl en ontwikkeling van basisconditie is meestal vanuit een periode van inactiviteit, waarna het inzicht is ontstaan waarbij men in de dagelijkse gewoonten, een moment van beweging moet inbouwen. Snel buiten adem zijn, is hierbij vaker regel dan uitzondering. Hiervoor is hardlopen de uitgelezen mogelijkheid, tenminste wanneer je dit op de juiste manier opbouwt!

Hoe begin ik met hardlopen?

Bij sporten op school gingen wij met de hele klas hardlopen, op een baan van 400 meter, waarbij ik de anderen probeerde bij te houden, waar ik met mijn aanleg voor bronchitis, binnen de kortste keren buiten adem moest stoppen. Dit was niet de manier, dat was duidelijk. Een aantal jaren geleden kwam ik aanraking met runningtherapie, een trainingsmethode om basisconditie op te bouwen, mede ontwikkeld door fysiotherapeuten.

Deze methode bouwt de training langzaam op, waarbij men na een start met stevig doorwandelen, dit combineert met een minuut hardlopen. Dit wordt gedurende de training opgebouwd, met een minuut per keer totdat men 30 minuten aaneengesloten kan hardlopen. Na de periode van 12 weken, waarin ook jij dit kan bereiken, kun je ervoor kiezen om je te richten op de loopsnelheid, of op het uitbouwen van de periode, tot bijvoorbeeld een uur hardlopen.
Nu is een goede basisconditie aanwezig, om verder te trainen voor een doel dat je voor ogen had, wellicht voor een andere sport, of om beter inzetbaar te zijn voor je werk.

Wil jij nu direct beginnen met de opbouw van jou basisconditie?
Vul je e-mail adres in waar je het trainingsprogramma wil ontvangen